Skip to main content

ရှက်ရွံ့ ကြောက်ရွံ့မှု နှင့် သံသယ အစားကိုယ်တိုင်စွန့် စားချင်လာခြင်း (၂ နှစ်မှ ၃ နှစ်အထိ)




ရှက်ရွံ့ ကြောက်ရွံ့မှု နှင့် သံသယ အစားကိုယ်တိုင်စွန့်   စားချင်လာခြင်း (၂ နှစ်မှ ၃ နှစ်အထိ)

ကလေးများရဲ့ အတွေး အခေါ် တွေးခေါ်မှု ပုံစံနှင့် ကိုယ်ခန္ဓာလှုပ်ရှား လုပ်ဆောင်ချက်များ အရလည်းကောင်း၊ ကလေးများရဲ့  ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုး လာ သောကြောင့် လည်းကောင်း၊ ၎င်းတို့ လုပ်ချင် သည့် လိုချင်သည့် အရာများကို သူတစ်ပါး ကိုအားမကိုးပဲ မမှီခိုပဲအချုပ် အချယ် ထိန်းချုပ်မှု ကင်းကင်းနှင့် လုပ်ဆောင် ချင်ခြင်းသည် အသက်(၂နှစ် မှ ၃ နှစ် အထိ) ဖြစ်ပါတယ်။

Comments

Popular posts from this blog

အပိုင်း(ရ) မိဖတိုင်း သိထားသင့်သော ကလေးများ၏ အစောပိုင်း ကာလတွင် ကစားခြင်း၏ အရေးပါပုံ -အသိဉာဏ်ဖွံ့ဖြိုးမှု

အပိုင်း(၇) ✸ အသိဉာဏ်ဖွံ့ဖြိုးမှု ကစားခြင်းမှနှိုးဆွလှုံ့ဆော်ပေးသောအခါ တစ်ချို့သောအသိဉာဏ်ကို ဖွံ့ဖြိုးစေသော အပိုင်းများလည်းရှိပါသည်။ ကစားခြင်းသည် မှတ်ဉာဏ်ကို တိုးတက်ကောင်းမွန်စေရန် ပြုလုပ်ပေးနိုင်ပြီး ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုးမှု တို့ကို လည်းတိုးတက်ကောင်းမွန်စေပါသည်။ ဖွံ့ဖြိုးမှု နှင့် လှုံ့ဆော်နိုင်ခြင်း မရှိသော ၊ ဖွံ့ဖြိုးမှုနှေးသောကလေးငယ်များကို အဆက်မပြတ်ဖွံ့ဖြိုးကြီးထွားရန် တူညီသော ဖွံ့ဖြိုးမှုဆိုင်ရာပုံစံများအတိုင်းလိုက်နာ၍  ကစားပေးခြင်းသည် အမှန်တကယ်ပင်လိုအပ်သောထိုကဲ့သို့သော ကလေးများအတွက် အခြေခံလိုအပ်ချက်ပင်ဖြစ်ပါသည်။ ကလေးများကို အဆက်မပြတ်သင်ယူစေခြင်း ထက် နားချိန်ပေးပြီးသင်ယူစေခြင်းသည် အာရုံစူးစိုက်မှု့ကို ပိုမို၍ ကောင်းမွန်စေပြီး ကလေးများသင်ယူမှုတွင် ဖွံ့ ဖြိုးတိုးတက်စေပါသည်။ ကျောင်းနေရန် အရွယ်မရောက်သေးသော မူကြိုအရွယ်ကလေးငယ်များကို လွတ်လပ်စွာ ကစားရန် အခွင့်အရေးပေးသော အခါထိုကလေးငယ်များသည်လုပ်ဆောင်မှုများအပေါ်  တိတ်ဆိတ်ငြိမ်သက်စွာ အချိန်ကြာမြင့်စွာ အာရုံစူးစိုက် လာနိုင်ကြပါသည်။ ၎င်းတို့ အကြာကြီးငြိမ်သက်နေသည်မှာ ၎င်းတို့စိတ်ဝင်စားသောကစားနည်း(သို့) လုပ်ဆောင်မှု့တစ်ခုခု တ

အပိုင်း(၆) မိဖတိုင်း သိထားသင့်သော ကလေးများ၏ အစောပိုင်း ကာလတွင် ကစားခြင်း၏ အရေးပါပုံ ( ကြွက်သားငယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု( Fine Motor Skill)

အပိုင်း(၆) ကြွက်သားငယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု( Fine Motor Skill)  ကြွက်သားငယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု( Fine Motor Skill) ဥပမာများမှာ- _ မျှော်စင်လေးများတည်ဆောက်ခြင်း _ ရေဗူး၊ အချိုရည်ဗူးများနှင့် အခြားသောအန္တရာယ်ကင်းသော ဘူးများဖွင့်စေခြင်း _ ကောက်ကြောင်းလိုက်စေခြင်း _ ရောင်စုံခဲတံများကို ကိုင်စေခြင်း _ သီကုံးစေခြင်း၊ ကစားစရာဝက်အူလေးများဖြင့် အရစ်ဖော်ထားသော ကစားစရာ၊ (ဖလင်၊ တိတ်ခွေ၊ ကြိုးတို့ကို ရစ်ပတ်စေခြင်း။ (ကလေးများကစားစဥ်တွင် အန္တရာယ်ကင်းစေရန် လူကြီးများကစောင့်ကြည့်ပေးရပါမည်။) _ ညှပ်စေခြင်း( စက္ကူညှပ် သည့်ကပ်ကြေးဖြင့် ညှပ်စေခြင်း) _ ပဟေဠိကစားစရာ များကို ပြီးပြည့်စုံအောင်ဆက်ခိုင်းစေခြင်း _ကလေးကိုယ်တိုင် အဝတ်အစားဝတ်ဆင်စေခြင်း _ သွားကို ကိုယ်တိုင်တိုက်စေခြင်း _ အရောင်ခြယ်စေခြင်း _ လွယ်ကူသော(သို့) တရိစ္ဆာန် ပုံ၊ ပန်းပုံ၊ ကစားစရာပုံများကို ကလေးများအားပြသ၍ အလားတူပုံရရှိအောင် ဆွဲခိုင်းစေခြင်း _ Lego ( ရောင်စုံပလတ်စတစ်တုံးလေးများ)နှင့် အဆောက်အဦးများဆောက်လုပ်ကစားစေခြင်း -ပုံဆွဲခြင်း အစရှိသော လုပ်ဆောင်မှုများ သည် ကလေးများ၏ကြွက်သားငယ်များကိုဖွံ့ဖြိုးကြီးထွားသန်

အပိုင်း(၄) မိဖတိုင်း သိထားသင့်သော ကလေးများ၏ အစောပိုင်း ကာလတွင် ကစားခြင်း၏ အရေးပါပုံ

အပိုင်း(၄) ကလေးငယ်များစာသင်ရန်၊ စာရေးရန်၊ စာဖတ်ရန်နှင့် ဂဏန်းသင်္ချာများကို သင်ယူရန် ဖွံ့ဖြိုးမှု အဆင်သင့်မဖြစ်သည့်အချိန်တွင် သင်ယူစေရန် တိုက်တွန်းခြင်းသည် ကလေးတို့၏ တန်ဖိုးမဖြတ်နိုင်သော အချိန်များကို ဆုံးရှုံးစေပြီး၊ ဤကဲ့သို့ အရေးပါလှသော ကစားခြင်းဖြင့် သင်ယူခြင်း မရှိခဲ့ လျှင် ကလေးများ၏ စာဖတ် စာရေးစွမ်းရည်နှင့် သင်္ချာ ဥာဏ်ရည်တို့သည် ပြည့်ဝစွာနှင့် သင့် လျှော်မှန် ကန်စွာ တိုးတက်လာခြင်းရှိ နိုင်မည် မဟုတ်သည်ကိုလည်းသိရှိရန်လိုအပ်ပါသည်။  ကစားခြင်းသည် ကလေးငယ်များအတွက် မည်၍မည်မျှ အရေးကြီးသည် ကို မိဖများက သေချာစွာ နားလည် သဘောပေါက်ရမည် ဖြစ်ပါသည်။ အဘယ့်အတွက် ကြောင့် ကစားခြင်း အရေးကြီးသည် ကိုလည်းမိဖများ နားလည် လက်ခံနိုင် အောင် ပြန်လည် သုံးသပ်စဥ်းစား စေချင်ပါသည်။ မိဖများသည် မိမိတို့၏  ကလေးငယ်များကို စာရေး၊ စာဖတ် အရွယ်မတိုင်ခင် အချိန်တွင် စာဖတ်ချင်စိတ်ဖြစ် ပေါ်လာစေရန် အတွက် ကစားရင်းနှင့် သင်ကြား လေ့ကျင့် ပေး၍ရပါသည်။ သို့သော်လည်း စာကြိုတင်ဖတ်ခိုင်းခြင်း၊ ကြိုတင်ရေးခိုင်းခြင်းများကိုဤသို့ ကစားရင်းနှင့် လေ့ကျင့်ပေးရာ တွင် သင်ယူခိုင်းခြင်းမပြုသင့်ပါ။ အကျိုးဆက်အနေဖြင့် အ