စည်းကမ်း စည်းမျဥ်းများနှင့်ကစားစေခြင်းနှင့် စည်းမျည်းများမှသင်ယူစေခြင်း
စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများသည် ကစားနေစဥ် အတွင်းတွင် ရှိရပါမည်။
ကစားစဥ်တွင်လိုက်နာရမည့် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများ ကို ကစားသည့်အခါတွင် မည်သို့လိုက်နာရမည်ကို လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးရမည်ဖြစ်ပါသည်။
အုပ်စုဖွဲ့ကစားသောကစားနည်းများမှလည်း အစီအစဥ်တကျဖွဲ့စည်းထားသောစည်းမျဥ်း စည်းကမ်းများ (သို့) စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို ရေးဆွဲပြီး နားလည်အောင်ရှင်းပြပြီး ကစားခိုင်းပါ။
စည်းမျဥ်းများအတိုင်းလိုက်နာရန်၊လမ်းညွှန်မှု့အတိုင်းသင်ယူရန် နှင့် ကစားစဥ်တွင် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများသည်မည်ကဲ့သို့ အရေးကြီးကြောင်းကို ကလေးများသိရှိ နားလည်ရမည်ဖြစ်ပါသည်။
ကစားရာတွင်လိုက်နာရမည့် အခြားသောစည်းမျဥ်းများနှင့် ၎င်းတို့၏ကိုယ်ပိုင်ယုံကြည်မှု့ ၊ စဥ်းစားတွေးခေါ် ဆုံးဖြတ်နိုင်မှု့၊ ၎င်းတို့၏စိတ်ကူးစိတ်သန်း မျှော်လင့်ချက်များကို ထုတ်ဖော်ပြောဆိုရဲရန် အတွက် ဟန်ချက်ညီမျှအောင်စဥ်းစားကစားတတ်စေရန် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများသည် ကလေးများအတွက် အမှန် တကယ်ပင် အရေးကြီးကြောင်းသိရှိ နားလည်ရန် လိုအပ်ပါသည်။
ကစားစဥ်တွင် ကလေးများသည် တစ်ယောက်နှင့်တစ်ယောက်မျှဝေရိုင်းပင်းတတ်စေရန်၊ အခြားကစားဖော်များကိုငဲ့ညှာစာနာ၍ထည့်သွင်းစဥ်းစားတတ်စေရန်၊ အလှည့်ကျကစားတတ်စေရန်၊ တရားမျှမျှတတကစားတတ်စေရန်၊ ကလေးများသည် အပြုသဘောဆောင်သော အတွေးအခေါ် ပြောဆိုမှု့များနှင့်ပါဝင်ကစားတတ်စေပြီး ကစားပွဲတွင် သတ်မှတ်ထားသောစည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို တာဝန်ယူ ခွဲဝေစီမံတတ်နိုင်စေရန် လေ့ကျင့်ပေးပြီး သင်ယူစေရပါမည်။
ကလေးများသည် ကလေးသဘာဝအရ ကစားစဥ်တွင် တစ်ယောက်နှင့် တစ်ယောက် အငြင်းပွားမှု့များ၊ သဘောထားကွဲလွဲမှု များဖြစ်ပေါ်သောအခါ ၎င်းတို့၏ပြဿနာမျာကို မည်သို့မည်ပုံဖြေရှင်းရန် သင်ယူနိုင်မည့် အခွင့်အလမ်းကောင်းများ ရရှိနိုင်သကဲ့သို့ ၎င်းတို့ကိုယ်တိုင်လည်း အမှီအခို ကင်းကင်းနှင့် ၎င်းတို့၏တာဝန်များ၊ ပြဿနာများကို ဖြေရှင်းနိုင်သောစွမ်းရည်ကို ပို၍နှိုးဆွလှုံ့ဆော်ပေးပြီး ဖွံ့ဖြိုးစေပါသည်။
အထူးသဖြင့် ကစားရာတွင် ဟန်ဆောင်၍ ကစားခြင်း(သို့) စိတ်ကူးစိတ်သန်းပုံဖော်၍ စိတ်ကူးယဥ်ကစားခြင်းတို့သည် ကလေးများ၏ တွေးခေါ်မှု စွမ်းရည်ကိုလည်း ဖွံ့ဖြိုးစေပြီး အာရုံကြောဆိုင်ရာ စွမ်းရည်တို့အပြင် အသံများကိုနားထောင် ဖတ်ရှု၍ အဓိပ္ပယ်ကိုနားလည်နိုင်စွမ်းရည်တို့သည် ဖွံ့ဖြိးလာပြီး
စာဖတ်ရမည့်အရွယ်သို့ရောက်သောအခါ ကောင်းစွာဖတ်နိုင်သော အခြေခံ အကြောင်းအရာတစ်ခုပင်ဖြစ်ပါသည်။
သင်္ချာညဏ်စွမ်းရည်ဖွံ့ဖြိုးစေရန်အတွက် ကစားနေစဥ်တွင် နည်းလမ်းများစွာနှင့်ကစားပေးခြင်းဖြင့် ဖွံ့ဖြိုးစေပါသည်။
တွေ့မြင်နေကျလွယ်ကူသောဥပမာပြရလျှင် အစောပိုင်းကာလမှစတင်၍ ကလေးများ၏ ကစားစရာသစ်သားတုံး၊ ပလတ်စတစ်တုံးများကို ဆင့်၍ဆင့်၍ကစားစေခြင်းသည် ကလေးများ၏ ကိန်းဂဏန်း သဘောတရားကို တည်ဆောက်ပေးလိုခြင်းဖြစ်သော ဥပမာတစ်ခုပင်ဖြစ်ပါသည်။
ကစားခြင်းသည် ကလေးများအတွက် စူးစမ်းရှာဖွေမှု့ပြုလုပ်လိုခြင်း၊ စမ်းသပ်မှု့များလေ့လာလို သောစိတ်များနှင့် ပြည့်စေပါသည်။
ကလေးများစာသင်ရမည့်အရွယ်သို့ရောက်သောအခါ သင်္ချာ၊ သိပ္ပံနှင့် နည်းပညာဆိုင်ရာ ဘာသာရပ်များတွင်စိတ်ဝင်တစ်စား နှင့် ကျွမ်းကျင်စွာသင်ယူလာနိုင်ကြမှာ ဖြစ်ပါသည်။
ဘာသာစကားလည်းတိုးတက်ဖွံ့ဖြိုးကောင်းမွန်လာမည်လည်းဖြစ်ပါသည်။
ကလေးငယ်သည် မည်သည့်အသံကို ကြားပြီး မည်သည့်စကားလုံးကို ပြောချင်သည်ဆိုသည်ကို လည်း ကစားခြင်းမှ အဆက်မပြတ်လှုံ့ ဆော်နှိုးဆွပေးနေမှာဖြစ်ပါသည်။
တစ်ချို့သော ကလေးငယ်များသည် စကားလုံးများနှင့် စကားပြောဆိုခြင်းတို့တွင် ခက်ခဲမှုနှင့် နားလည်ရန်အခက်အခဲဖြစ်တတ်ကြပါသည်။
အုပ်စုဖွဲ့ကစားသောကစားနည်းများမှလည်း အစီအစဥ်တကျဖွဲ့စည်းထားသောစည်းမျဥ်း စည်းကမ်းများ (သို့) စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို ရေးဆွဲပြီး နားလည်အောင်ရှင်းပြပြီး ကစားခိုင်းပါ။
စည်းမျဥ်းများအတိုင်းလိုက်နာရန်၊လမ်းညွှန်မှု့အတိုင်းသင်ယူရန် နှင့် ကစားစဥ်တွင် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများသည်မည်ကဲ့သို့ အရေးကြီးကြောင်းကို ကလေးများသိရှိ နားလည်ရမည်ဖြစ်ပါသည်။
ကစားရာတွင်လိုက်နာရမည့် အခြားသောစည်းမျဥ်းများနှင့် ၎င်းတို့၏ကိုယ်ပိုင်ယုံကြည်မှု့ ၊ စဥ်းစားတွေးခေါ် ဆုံးဖြတ်နိုင်မှု့၊ ၎င်းတို့၏စိတ်ကူးစိတ်သန်း မျှော်လင့်ချက်များကို ထုတ်ဖော်ပြောဆိုရဲရန် အတွက် ဟန်ချက်ညီမျှအောင်စဥ်းစားကစားတတ်စေရန် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများသည် ကလေးများအတွက် အမှန် တကယ်ပင် အရေးကြီးကြောင်းသိရှိ နားလည်ရန် လိုအပ်ပါသည်။
ကစားစဥ်တွင် ကလေးများသည် တစ်ယောက်နှင့်တစ်ယောက်မျှဝေရိုင်းပင်းတတ်စေရန်၊ အခြားကစားဖော်များကိုငဲ့ညှာစာနာ၍ထည့်သွင်းစဥ်းစားတတ်စေရန်၊ အလှည့်ကျကစားတတ်စေရန်၊ တရားမျှမျှတတကစားတတ်စေရန်၊ ကလေးများသည် အပြုသဘောဆောင်သော အတွေးအခေါ် ပြောဆိုမှု့များနှင့်ပါဝင်ကစားတတ်စေပြီး ကစားပွဲတွင် သတ်မှတ်ထားသောစည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို တာဝန်ယူ ခွဲဝေစီမံတတ်နိုင်စေရန် လေ့ကျင့်ပေးပြီး သင်ယူစေရပါမည်။
ကလေးများသည် ကလေးသဘာဝအရ ကစားစဥ်တွင် တစ်ယောက်နှင့် တစ်ယောက် အငြင်းပွားမှု့များ၊ သဘောထားကွဲလွဲမှု များဖြစ်ပေါ်သောအခါ ၎င်းတို့၏ပြဿနာမျာကို မည်သို့မည်ပုံဖြေရှင်းရန် သင်ယူနိုင်မည့် အခွင့်အလမ်းကောင်းများ ရရှိနိုင်သကဲ့သို့ ၎င်းတို့ကိုယ်တိုင်လည်း အမှီအခို ကင်းကင်းနှင့် ၎င်းတို့၏တာဝန်များ၊ ပြဿနာများကို ဖြေရှင်းနိုင်သောစွမ်းရည်ကို ပို၍နှိုးဆွလှုံ့ဆော်ပေးပြီး ဖွံ့ဖြိုးစေပါသည်။
အထူးသဖြင့် ကစားရာတွင် ဟန်ဆောင်၍ ကစားခြင်း(သို့) စိတ်ကူးစိတ်သန်းပုံဖော်၍ စိတ်ကူးယဥ်ကစားခြင်းတို့သည် ကလေးများ၏ တွေးခေါ်မှု စွမ်းရည်ကိုလည်း ဖွံ့ဖြိုးစေပြီး အာရုံကြောဆိုင်ရာ စွမ်းရည်တို့အပြင် အသံများကိုနားထောင် ဖတ်ရှု၍ အဓိပ္ပယ်ကိုနားလည်နိုင်စွမ်းရည်တို့သည် ဖွံ့ဖြိးလာပြီး
စာဖတ်ရမည့်အရွယ်သို့ရောက်သောအခါ ကောင်းစွာဖတ်နိုင်သော အခြေခံ အကြောင်းအရာတစ်ခုပင်ဖြစ်ပါသည်။
သင်္ချာညဏ်စွမ်းရည်ဖွံ့ဖြိုးစေရန်အတွက် ကစားနေစဥ်တွင် နည်းလမ်းများစွာနှင့်ကစားပေးခြင်းဖြင့် ဖွံ့ဖြိုးစေပါသည်။
တွေ့မြင်နေကျလွယ်ကူသောဥပမာပြရလျှင် အစောပိုင်းကာလမှစတင်၍ ကလေးများ၏ ကစားစရာသစ်သားတုံး၊ ပလတ်စတစ်တုံးများကို ဆင့်၍ဆင့်၍ကစားစေခြင်းသည် ကလေးများ၏ ကိန်းဂဏန်း သဘောတရားကို တည်ဆောက်ပေးလိုခြင်းဖြစ်သော ဥပမာတစ်ခုပင်ဖြစ်ပါသည်။
ကစားခြင်းသည် ကလေးများအတွက် စူးစမ်းရှာဖွေမှု့ပြုလုပ်လိုခြင်း၊ စမ်းသပ်မှု့များလေ့လာလို သောစိတ်များနှင့် ပြည့်စေပါသည်။
ကလေးများစာသင်ရမည့်အရွယ်သို့ရောက်သောအခါ သင်္ချာ၊ သိပ္ပံနှင့် နည်းပညာဆိုင်ရာ ဘာသာရပ်များတွင်စိတ်ဝင်တစ်စား နှင့် ကျွမ်းကျင်စွာသင်ယူလာနိုင်ကြမှာ ဖြစ်ပါသည်။
ဘာသာစကားလည်းတိုးတက်ဖွံ့ဖြိုးကောင်းမွန်လာမည်လည်းဖြစ်ပါသည်။
ကလေးငယ်သည် မည်သည့်အသံကို ကြားပြီး မည်သည့်စကားလုံးကို ပြောချင်သည်ဆိုသည်ကို လည်း ကစားခြင်းမှ အဆက်မပြတ်လှုံ့ ဆော်နှိုးဆွပေးနေမှာဖြစ်ပါသည်။
တစ်ချို့သော ကလေးငယ်များသည် စကားလုံးများနှင့် စကားပြောဆိုခြင်းတို့တွင် ခက်ခဲမှုနှင့် နားလည်ရန်အခက်အခဲဖြစ်တတ်ကြပါသည်။
Comments
Post a Comment